Overslaan en naar de inhoud gaan

AOL wil naam voor zichzelf houden

Volgens Miller lijdt de merknaam AOL onder de negatieve publiciteit rond AOL Time Warners boekhoudpraktijken. Millers redenatie is opmerkelijk: de problemen die AOL Time Warner heeft met de beursautoriteiten, hebben vooral te maken met de boekhoudpraktijken bij AOL.
Business
Shutterstock
Shutterstock

AOL Time Warner overweegt al langer AOL (America Online) uit zijn bedrijfsnaam te schrappen. Het Amerikaanse mediaconcern wil niet meer al te sterk geassocieerd worden met zijn internetafdeling, die aan alle kanten afbrokkelt. Abonnees in de VS lopen massaal over naar breedbandproviders en de advertentie­inkomsten vallen terug. Over het inboeken van die reclamegelden loopt ook een onderzoek van Justitie en toezichthouder SEC. Het oorspronkelijke topmanagement van AOL, onder wie Steve Case, is aan de kant gezet. AOL tracht het tij onder andere te keren door een eigen breedbanddienst te introduceren. Een beslissing valt waarschijnlijk in september.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in