Overslaan en naar de inhoud gaan

Bellen via het stopcontact

De firma Ascom uit Utrecht toont op de CeBIT een telefoonsysteem waarbij het lichtnet wordt gebruikt als bekabeling. De centrale die telefoneren via het stopcontact mogelijk maakt, draagt de naam Powerline Communications. Door deze aanpak kan een wijziging in het telefoonnet heel eenvoudig tot stand worden gebracht, omdat vrijwel overal in een bedrijfspand stopcontacten aanwezig zijn.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Ook op een ander vlak timmert Ascom aan de weg, namelijk door de introductie van een telefooncentrale (PBX) die is voorzien van in Java geschreven besturingssoftware. Het apparaat is in staat om zowel spraak als gegevens te versturen via lokale netwerken en internet. Bij intern gebruik in een bedrijf kan het intranet worden gebruikt voor het doorgeven van de informatie. De PBX draagt de naam Intelligate en maakt het ook mogelijk om via internet telefoongesprekken te voeren. Ook dit systeem zal in Hannover te zien zijn.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in