Check-in Rotterdam The Hague Airport efficiënter
Sinds 2009 heeft de luchthaven Rotterdam The Hague het passagiersaantal met 83 procent zien groeien tot 1,7 miljoen reizigers in 2014. Hierdoor ontstond de behoefte aan een efficiëntere verwerking van passagiers. Unisys werd geselecteerd om de check-in ervaring te verbeteren in samenwerking met Aviapartner, verantwoordelijk voor de grondafhandeling op de luchthaven, en Type 22, een hardware-provider voor selfservice bagageoplossingen.
De oplossing stelt de Rotterdamse luchthaven in staat om een selfservice bagageoplossing aan alle passagiers te bieden, ongeacht met welke luchtvaartmaatschappij ze reizen. Het systeem kan dynamisch kan wisselen tussen de verschillende vertrekcontrolesystemen van de luchtvaartmaatschappijen. Hierdoor kan de luchthaven nieuwe luchtvaartmaatschappijen toelaten en zorgen voor een grotere capaciteit bij de verwerking van passagiers, zonder kostenverhoging of de noodzaak voor extra balieruimte.
Unisys meldt dat de check-in-tijden inmiddels met 30 procent zijn ingekort en dat er een tijdsbesparing is opgetreden van gemiddeld 10 procent bij het verwerken van de passagiers. Bovendien is de klanttevredenheid met 7 procent toegenomen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee