Overslaan en naar de inhoud gaan

CRM stelt tot nu toe teleur

Hoewel het belang van CRM (customer relations management) de komende jaren steeds groter wordt, zijn de meeste bedrijven ontevreden over het resultaat. Het leidt volgens hen te weinig tot een verhoging van de klantwaarde.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Dat blijkt uit een onderzoek van Roland Berger Strategy Consultants onder CRM­gebruikers in zes Europese landen, waaronder Nederland. CRM wordt gebruikt voor de segmentatie van klanten, de integratie van klantgegevens en het ontwikkelen van doelgroepconcepten. Doel is meer klantbinding te krijgen. Er gaat volgens de respondenten te veel tijd op aan analyse en segmentatie van de klantdata, terwijl de commerciële processen er niet op ingericht worden. Men is echter nog steeds vol vertrouwen over de mogelijkheden, want vrijwel iedereen zal meer investeren in CRM. De branches financiële dienstverlening, telecommunicatie en retail lopen voorop met de invoering van CRM.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in