Overslaan en naar de inhoud gaan

De perversie van ITIL

Ontegenzeglijk heeft ITIL bij veel organisaties rust en stabiliteit gebracht. Kostenbesparing? Dat is zeer de vraag. Maar met de snelle toename van het aantal implementaties komen ook de grenzen van ITIL in zicht. De invoering ervan nodigt uit tot problemen die het resultaat danig kunnen frustreren: gewenste verbeteringen die niet worden bereikt, kostenbeheersing die niet plaatsvindt. Het procesdenken waarop ITIL is gebaseerd, laat zich in de praktijk makkelijk perverteren.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Bovendien is de ‘pijn’ die sommige implementaties oproepen, in wezen ‘organisatieveranderingspijn’.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in