Overslaan en naar de inhoud gaan

En wie heeft het weer gedaan?

Een ‘computerfout’, een ‘softwareprobleem’ of een ‘mislukt IT-project’. Als er bij bedrijven iets ernstig verkeerd gaat, is de computer een makkelijk aan te wijzen schuldige. Het wijzen naar de voor velen nog steeds ingewikkelde informatietechnologie is een eerste reflex als er iets misgaat. Philips, Iduna, Quest en het CBS kwamen dit jaar al in het nieuws met dergelijke dure ‘IT-fouten’. Als het zo uitkomt wordt de computer er zelfs later nog bijgehaald.
Business
Shutterstock
Shutterstock

De ‘rekenfout’ die de discussie over het vliegtuiglawaai van Schiphol vertroebelt, dook in de berichtgeving opeens op als een fout van een computer. Díe had moeten ‘zien’ dat de vliegtuigen voor de Polderbaan eerst nog de Zwanenburgbaan moeten oversteken.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in