Overslaan en naar de inhoud gaan

FOTO Containers lossen kan veel slimmer

Promovendus Albert Douma van de Universiteit Twente heeft nu een ‘agent’-aanpak bedacht. Hij laat de agents (kleine stukjes software) onderhandelen over de ‘servicetijd’, die bestaat uit de wachttijd en afhandeltijd bij de terminal. De agent van het schip vraagt de servicetijd­profielen van alle te bezoeken terminals op en bepaalt daarmee de optimale volgorde. Soms kan in de wachttijd van de ene terminal een andere bezocht worden.
Business
Shutterstock
Shutterstock

De schip-agents maken vervolgens de afspraken met die van de terminals. Volgens Douma kan de gemiddelde verblijftijd van schepen in de haven zo fors korter worden.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in