Overslaan en naar de inhoud gaan

Grote platenmaatschappijen worstelen online vooral met hun eigen publiek

Het klinkt vreemd, maar er zijn nog steeds bedrijfstakken die de verworvenheden van de informatietechnologie liever aan zich voorbij zien gaan. De muziekindustrie is er zo een. Grotendeels afhankelijk van een publiek dat zeer gevoelig is voor de nieuwste technologische ontwikkelingen, houdt zij zich zelf het liefst zo lang mogelijk afzijdig als het gaat om het toepassen ervan.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Maar de worsteling met de vooruitgang die de muziekindustrie doormaakt en die begon met een fenomeen als Napster, lijkt toch ergens toe te leiden. Vorige maand zijn de grote platenmaatschappijen eindelijk over de e-commerce-drempel gekropen – maar ook niet meer dan dat.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in