Helpdesk providers moeilijk bereikbaar
Chello, onderdeel van kabelbedrijf UPC, komt opnieuw als slechtste uit de bus. Dat was bij het voorgaande onderzoek van een half jaar geleden ook al het geval. De helft van de hulpzoekenden moest meer dan een kwartier wachten en meer dan een vijfde kreeg niemand te spreken. "Geen wonder dat 80 procent van de Chello-abonnees ontevreden is over de bereikbaarheid van de helpdesk", concludeert de Consumentenbond. Verder vinden vooral klanten van Chello en Casema dat ze niet voldoende deskundig worden geholpen. De internetaanbieders MyWeb en InterNLnet krijgen gemiddeld het hoogste rapportcijfer voor hujn helpdesk. KPN-dochter Xs4all krijgt de bronzen medaille. Verder blijkt provider Quicknet zijn helpdesk het afgelopen jaar sterk te hebben verbeterd. In januari was nog 58 procent van de Quicknet-gebruikers ontevreden, nu 23 procent. De snelheid van de verbinding is sinds het vorige onderzoek nauwelijks veranderd, komt verder uit de tests naar voren. Wel blijken tussen de diverse kabelaanbieders grote verschillen te bestaan. Zeelandnet met zijn 1024L Top-abonnement en Quicknet met zijn Power-Plus aanbod blijken met meer dan 60 kilobyte per seconde het snelst. (gke)