ICT-sector gestopt met investeren in digitaal werven

De eervolle vermelding ging dit jaar naar internetbureau Tam Tam, dat er volgens de jury uitspringt met een interactieve video, waarbij ook informatie wordt verzameld over de kandidaat. Meer dan 350 organisaties werden langs de meetlat gelegd rondom de digitale sollicitatie-ervaring, waarbij de corporate site, de informatie op de recruitmentsite, het design, de gebruiksvriendelijkheid en de responsetijd en de reactie na een sollicitatie onder de loep werden genomen. Van de Haterd vindt de prestaties van de onderzochte ICT-werkgevers dit jaar ‘sterk tegenvallen’. “Vorig jaar was duidelijk te zien dat ze voorop liepen, mede ingegeven door de krappe arbeidsmarkt. Dit jaar had ik het gevoel dat ze zo tevreden waren, dat ze verder gestopt zijn te investeren in verbeteringen. Vooral aan de websites valt nog wel het één en ander te verbeteren.”
Wat hem persoonlijk tegenvalt van IT-bedrijven, is het gebrek aan testen. “Wij zijn bijvoorbeeld veel sites tegengekomen, ook van IT-bedrijven, die niet goed in Firefox werken. Juist een IT-bedrijf zou toch het belang van testen in moeten zien. En juist IT'ers willen in elke browser kunnen solliciteren, ook onder Linux of op een Apple.”
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee