Overslaan en naar de inhoud gaan

Inkomsten online-advertenties gedaald in 2001

De omzet van de markt voor online-advertenties is in de VS in 2001 met 12 procent gedaald, vergeleken met het jaar daarvoor. Dat meldt PricewaterhouseCoopers in een rapport.
Business
Shutterstock
Shutterstock

De omzet van de internetadvertentiebureaus bedroeg 7,2 miljard dollar in 2001. Faciliteerders van online-advertenties zijn, gezien de slechte economische situatie in de VS, niet ontevreden over dit resultaat, zo melden de onderzoekers. Ook wijzen zij erop dat 2000 een topjaar was voor internetadvertenties. Zij worden gesterkt in hun visie op de online-advertentiemarkt door de daling in advertentie-inkomsten bij radio en televisie in de VS. Daar kelderde de omzet met respectievelijk 20 en 13,8 procent. De omzet van de online-advertentiebureaus daalde in het vierde kwartaal van 2001 met 7,5 procent ten opzichte van de vergelijkbare periode een jaar eerder. In totaal hadden de verkopen een waarde van 1,7 miljard dollar. PricewaterhouseCoopers is gezien het groeiende internetgebruik positief gestemd over toekomstige resultaten in de internetadvertentiemarkt. (svm)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in