Kloof tussen ontwerpers en gebruikers verdwijnt vanzelf
Hoewel de zakelijke wereld stap voor stap transformeert naar een emotie- en belevingseconomie, wordt bij technologie weinig aandacht besteed aan gebruikersbeleving. Instituten voor perceptieonderzoek en toepassingslaboratoria lijken met de voortgaande bezuinigingen op R&D een stille dood te sterven. Iedereen verwacht dat een ander er aandacht aan schenkt. Deskundigen verwijzen naar specialisten in andere disciplines.
![Business](https://static.agconnect.nl/607710b6-35a3-544d-bd1b-df1d35a9eee1/article/83/f4/83f4ad8d-eab6-4c87-a35a-d8ad19387948/opening_image/opening_image_hero/business.jpg)
Shutterstock
Shutterstock
Intussen stapelen in huishoudens en bedrijven de apparaten zich op en wordt van de functionaliteiten nauwelijks tien percent gebruikt. Het resultaat is vaak dat de eindgebruiker weinig waarde toekent aan hightechsnufjes en zich meer en meer afsluit voor de marketing van nieuwe producten en diensten. We komen met de huidige overload aan informatie al nauwelijks toe aan verwerking, laat staan dat er ruimte is voor het aanleren van een nieuwe configuratie.