Overslaan en naar de inhoud gaan

Les

Wie wil weten hoe het toch komt dat burgers zich soms niet begrepen voelen door de overheid doet er goed aan het werkstuk van de Tweede Kamerleden Kalsbeek en Dijsselbloem te lezen. In hun rapport ‘Tussen regels en realiteit’ schetsen ze een beeld van de ‘mismatch’ die vaak optreedt tussen goedbedoelende publieke dienstverleners en hun klanten, de burgers.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Aan de hand van ervaringsonderzoek in verpleeghuizen, bij de uitvoering van de sociale zekerheid en in de jeugdzorg schetsen de parlementariërs de discrepantie tussen politiek-bestuurlijke wensen en de werkelijkheid.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in