'Liever één hamburger in de hand dan tien vrienden online'
Burger King gaf in de Whopper Sacrifice-actie een gratis Whopper Sandwich weg aan iedereen die bereid was daarvoor tien Facebook-vrienden te offeren. Daarvoor moesten daadwerkelijk tien online vrienden 'gedelete' worden via een speciaal ontwikkelde applicatie van het campagneteam van Burger King. De online vrienden die dat overkwam, kregen daarvan bericht.

Shutterstock
Shutterstock
Facebook zag de grap van de actie niet in en eiste aanpassingen van de applicatie. Vooral de notificaties aan de 'geofferde vrienden' moeten verdwijnen. De gevraagde aanpassingen gingen Burger King te ver, die de Whopper Sacrifice na vier dagen onderhandelen stopzette. Op de Whopper Sacrifice-site van Burger King staat te lezen: "Facebook has disabled Whopper Sacrifice after your love for the Whopper Sandwich proved stronger than 233.906 friendships.' Burger King spreekt over 'een filosofisch verschil van mening' met Facebook. Facebook kan de campagne van Burger King niet rijmen met waar de organisatie voor staat, dat is 'mensen met elkaar in contact brengen'.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee