National Health Service zet EDS aan de dijk
Tot op heden waren 65 duizend medewerkers aangesloten op het systeem, aanzienlijk minder dan de bedoeling was. Bovendien waren er volgens de Britse opdrachtgever nogal wat klachten over het systeem. Met name het inloggen leverde gebruikers problemen op die niet snel konden worden verholpen. Uiteindelijk was dat voor de directie van de NHS reden om het contract op te zeggen. EDS accepteert de opzegging niet. Volgens het bedrijf zijn er geen goede redenen voor de opzegging aangevoerd. Het eist daarom een schadevergoeding van 11 miljoen pond. Autoriteiten EDS heeft de laatste tijd geen gelukkige hand in zijn omgang met de Britse autoriteiten. Eerder verspeelde het een belangrijke order van Inland Revenue, de Britse belastingdienst. Bovendien slaagde EDS er niet in één van de vele contracten in de wacht te slepen in het kader van de vernieuwing van de IT-infrastructuur van de Britse gezondheidszorg, waaraan de komende jaren meer dan 2 miljard pond wordt gespendeerd.