Overslaan en naar de inhoud gaan

Nielsen verzamelt kijkgegevens via set-top box

De grote aanbieder van kijkcijfers in de Verenigde Staten, Nielsen, gaat voor zijn statistieken gebruikmaken van data die realtime worden verzameld uit set-top boxes van consumenten. Concurrenten als TiVo en TNS deden dat al langer en snoepten daarmee marktaandeel af van marktleider Nielsen.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Via set-top box krijgt Nielsen zijn informatie over het kijkgedrag van consumenten sneller en gedetailleerder binnen dan via de panels die tot dusverre Nielsens enige bron van inzicht waren. Door een overeenkomst met kabelmaatschappij Charter Communications verkrijgt Nielsen realtime informatie van de set-top boxes in 320.000 huishoudens in Los Angeles. (Rolf Zaal)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in