Onweer boven Pharmaplaza
Sinds vorig jaar werd samengewerkt met Ilse; de jeugdige doelgroep zou overeenkomen. Sites voor Duitsland, België en Spanje zouden nog in 2000 worden geopend, stelde men vorig jaar nog optimistisch. Naast Nederland is alleen de Duitse tak opgestart. In Nederland groeide de omzet maandelijks met tientallen procenten, maar was uiteindelijk niet groter dan die van ’een drogist in een goede winkelstraat’, aldus general manager Edo Offerhaus. „We willen niet afglijden richting faillissement. De huidige cashflow is niet voldoende om het bedrijf voort te zetten. Met de nieuwe bewindvoerder gaan we alle opties op een rij zetten”. Pharmaplaza is het slachtoffer van negatieve Internet-sentimenten, zegt Offerhaus. „De enige overlevingskans ligt in een combinatie van oude en nieuwe economie.” In Pharmaplaza zijn tot dusver ’enkele miljoen euro’s’ geïnvesteerd. Newconomy heeft een belang van 15 procent, terwijl 10 procent berust bij MM Ventures. De overige aandelen zijn in het bezit van oprichters en ’informele investeerders’. De website blijkt voor het laatst gewijzigd op 1 april.