Overslaan en naar de inhoud gaan

Procesdenken moet output dienen, niet andersom

In de loop van de jaren negentig van de vorige eeuw is gestaag een einde gemaakt aan de monopoliepositie van ICT-beheerorganisaties, vooral in grotere ondernemingen. De bolwerken van technici waren moeilijk aan te sturen en de kosten liepen structureel op.
Procesmodellen voor ICT-beheer leken het beroemde ei van Columbus om de situatie van ‘ondoorzichtig en duur’ te doorbreken. Met de invoering van ITIL werd binnen het ICT-beheer het pad voor ‘procesdenken’ definitief geëffend.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in