Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Provider misleidt met kabel­ADSL’

Multikabel voert sinds begin augustus een campagne voor ‘ADSL­internet via de kabel’. Het gaat om een bestaande dienst, alleen de verpakking is nieuw. Multikabel bedacht de nieuwe naam na onderzoek onder potentiële abonnees. Dat zou uitwijzen dat veel mensen ADSL opvatten als ‘snel internet voor een vast bedrag per maand’.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Probleem is alleen dat ADSL een techniek is voor breedbandinternet over de koperdraadjes van het gewone telefoonnet. Multikabel laat internetters meeliften op zijn coaxkabels voor radio­ en tv­doorgifte en kan dus nooit ADSL aanbieden. Streekgenoot Eweka, die zo’n tweeduizend ‘echte’ ADSL­klanten telt, vindt dat van misleiding sprake is. De provider heeft Multikabel schriftelijk gesommeerd zijn campagne te staken. KPN heeft ook bezwaar aangetekend en beraadt zich op nadere stappen als Multikabel niet snel inbindt. Volgens Bas Kist van merkenbureau Shield Mark kan niemand rechten op de generieke term ‘ADSL’ doen gelden. Combinaties met een logo of andere woorden in een bedrijfsnaam zijn wel te beschermen als merknaam.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in