Overslaan en naar de inhoud gaan

Ruzie over webadvertenties Gator

Het online marketing-bedrijf Gator is door grote nieuwsorganisaties beschuldigd van het profiteren van de populariteit van hun websites. De Washington Post, Dow Jones, de New York Times en anderen beschuldigen Gator van het plaatsen van popup-advertenties die hun 15 sites rechtstreeks beconcurreren.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Gator is een bedrijf dat zogeheten ad-ware verspreidt. Deze wordt - vaak zonder dat de gebruiker zich dat realiseert - meegeleverd met gratis software en houdt het surfgedrag van de gebruiker in de gaten. Gator stuurt daarop de meest ‘passende’ advertentie door naar de gebruiker. Meestal gebeurt dat binnen een kader van de websites, maar af en toe ook via ‘popups’ over de site heen. Volgens een van de klagers zette Gator onlangs advertentie-popups van Travelocity bovenop zijn website concierge.com, die ook goedkope vliegreizen aanbiedt. Gator verweert zich bij monde van zijn CEO Jeff McFadden met de stelling dat de nieuwsbedrijven hun huiswerk niet goed hebben gedaan. De klagers zouden slechts ‘een concurrent dwars willen zitten die voor adverteerders aansprekende en meetbare resultaten behaalt.’ (fbl)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in