Salary Survey - Op fluweel: Hubert Bol
Mijn werkgever heeft mijn fiets betaald. We hebben geen auto van de zaak, we gebruiken een leenauto van Greenwheels. Een deel van onze klanten zit buiten Amsterdam, daar ga ik met de auto naartoe. De vele files zijn dan wel een ergernis. Als het kan, mijd ik de spits, maar helaas lukt dat niet altijd. Daar ben ik eigenlijk het minst tevreden over, de tijd die je kwijt bent aan files. Ik heb de trein wel geprobeerd, maar dat kostte ook te veel tijd, zeker als je meerdere klanten op een dag bezoekt. En dat is toch meestal wat we doen.”
De werkdruk is momenteel nogal hoog en ook daar is Bol niet erg tevreden over. “Het gaat goed met VBVB. We zoeken meer kundige medewerkers. Die vinden we ook wel, maar nog steeds is het druk. Dan moet je soms harder lopen dan mogelijk is. Dat is redderen. Maar ik werk al lang genoeg in de IT om te weten dat dat er ook bij hoort, helaas.” Zeer tevreden is Bol over de ruimte die hij krijgt in zijn werk. “VBVB is een kleine organisatie en we hebben heel direct contact met alle medewerkers. Bovendien kom je met alle aspecten van het beheervak in aanraking. Ik ken ook beheerders bij grote organisaties, die bijvoorbeeld alleen e-mailservers doen. Dat lijkt mij toch een stuk minder leuk.” Ook de klantenkring van het bedrijf spreekt hem zeer aan. “We hebben veel klanten in de non-profit- en de cultuursector, bijvoorbeeld het Luxor Theater, het Aids Fonds en de Stadsschouwburg Amsterdam. Ik werk daar graag, omdat de sfeer wat losser is dan bij commerciële organisaties. De wensen zijn trouwens overal gelijk, want iedereen wil printen, mailen en op internet. Non-profit- en cultuurinstellingen hebben meestal een beperkt budget, dus dan moet je met beperkte middelen oplossingen zoeken waarmee ze toch hun werk kunnen doen. Ook dat vind ik een leuk onderdeel van mijn werk.”marieke vos
Op de fiets naar klanten toe