Overslaan en naar de inhoud gaan

Salesforce neemt 'social media-volger' Radian6 over

Radian6 is in 2006 opgericht met het idee dat ondernemingen het social web moeten volgen om effectief deel te kunnen nemen aan discussies met klanten en prospects. Met eigen technologie monitort en analyseeert het bedrijf doorlopend miljoenen conversaties op Facebook, Twitter, YouTube, LinkedIn, blogs en online communities.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Inzichten die uit analyse van de conversaties voortkomen kunnen worden ingezet voor marketing- en verkoopdoeleinden. Social media monitoring is voor een deel een ‘big data’- uitdaging: Facebook heeft meer dan 500 miljoen gebruikers, Twitter heeft meer dan 175 miljoen gebruikers en LinkedIn heeft er meer dan 100 miljoen.

Als klanten schuift het bedrijf grote namen naar voren als Dell, GE, Kodak, Pepsico en UPS als mede nog enkele tientallen Fortune100-bedrijven. Forrester Research kwalificeerde het bedrijf in zijn rapport “Listening Platforms, Q3, 2010” als leader.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in