Salesforce neemt 'social media-volger' Radian6 over
Radian6 is in 2006 opgericht met het idee dat ondernemingen het social web moeten volgen om effectief deel te kunnen nemen aan discussies met klanten en prospects. Met eigen technologie monitort en analyseeert het bedrijf doorlopend miljoenen conversaties op Facebook, Twitter, YouTube, LinkedIn, blogs en online communities.

Shutterstock
Shutterstock
Inzichten die uit analyse van de conversaties voortkomen kunnen worden ingezet voor marketing- en verkoopdoeleinden. Social media monitoring is voor een deel een ‘big data’- uitdaging: Facebook heeft meer dan 500 miljoen gebruikers, Twitter heeft meer dan 175 miljoen gebruikers en LinkedIn heeft er meer dan 100 miljoen.
Als klanten schuift het bedrijf grote namen naar voren als Dell, GE, Kodak, Pepsico en UPS als mede nog enkele tientallen Fortune100-bedrijven. Forrester Research kwalificeerde het bedrijf in zijn rapport “Listening Platforms, Q3, 2010” als leader.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee