Overslaan en naar de inhoud gaan

Schiphol wil directere relatie met reiziger

De bewoners van de nieuwe ‘Virtual Airport City’ van Schiphol kunnen sinds enige tijd online vluchten boeken, alvast hun tax-free aankopen doen, een huurauto boeken en vluchtinformatie per SMS bestellen. Ivo Brautigam, ‘manager eBusiness’ van Schiphol, hoopt met het online aanbod de ‘bewoners’ van de luchthaven ook op ándere momenten aan te spreken. “Op operationeel niveau bedienen we die mensen al jaren goed, daar krijgen we zelfs IATA-prijzen voor”, zegt Brautigam.
Business
Shutterstock
Shutterstock

“Maar op commercieel gebied was dat voor Schiphol wat verder weg. Wij deden tot nu toe niet rechtstreeks zaken met de bewoners.”

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in