Overslaan en naar de inhoud gaan

Ster kiest voor geleidelijk insourcing ICT

De komst van RTL4 in 1989 zette de wereld van De Stichting Ether Reclame volledig op zijn kop. Niet langer was De Ster de enige organisatie in Nederland die reclamezendtijd op televisie en radio verkocht. Want de commerciele zenders maakten gebruik van hun eigen organisatie voor de verkoop van reclame-zendtijd. Een monopolist moest leren concurreren. En daar was een moderne efficiënte automatisering hard bij nodig. Daarvan was De Ster zich bewust: er waren 13 automatiseerders op 75 medewerkers.
Business
Shutterstock
Shutterstock

In de loop van de jaren 90 werd de concurrentie echter groter door het succes van steeds meer commerciële omroepen, die uiteindelijk even veel reclame-zendtijd verkochten als De Ster. Duidelijk was dat de organisatie drastisch gewijzigd moest worden. Er waren informatiesystemen nodig die snel de juiste informatie moesten geven. Maar de kennis daarvoor was niet aanwezig. Daarbij waren de bestaande systemen verre van stabiel. Julius Minnaar, algemeen directeur bij De Ster: “Toen ik hier vijfenhalf jaar geleden begon, lag het systeem heel vaak plat. Dan konden de 80 mensen hier gewoon niet werken. Je liep daardoor ook orders mis.”

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in