Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Telemarketeers met duizenden op straat’

Twistpunt is een amendement van de Tweede Kamer in het oorspronkelijke wetsontwerp. Telefonische verkopers zouden straks mensen verplicht moeten vragen of ze nog eens gebeld willen worden. Bij een ‘nee’ moeten ze de persoonlijke gegevens uit hun bestand wissen.
Business
Shutterstock
Shutterstock

FNV-bestuurder Wim de Ruyter: "Aan de ene kant is het natuurlijk heel fijn als je niet steeds aan de telefoon wordt lastig gevallen. Maar deze aanpak zorgt wel voor een heel groot verlies aan werkgelegenheid. De meeste bedrijven in deze jonge sector hebben nog niet veel vlees op de botten. Zij zijn niet in de gelegenheid om de gevolgen even aan te zien." De werkgeversorganisatie WGCC vreest zelfs dat een kwart van de 200 duizend werknemers zijn baan verliest. Dat lijkt De Ruyter overdreven. "Maar de gevolgen zijn enorm." Hij betreurt het dat de werkgevers solistisch opereren in hun verzet tegen het omstreden amendement. "Samen zouden we veel sterker staan." Deze week stelt de Eerste Kamer vragen over het wetsontwerp aan de minister van Economische Zaken. De nieuwe wet moet nog dit voorjaar in werking treden.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in