Overslaan en naar de inhoud gaan

TNT Express stelt zich flexibel op met strakke aanpak

Integraal’ is het sleutelwoord als Michel Timmermans, commercieel directeur van TNT Nederland, en zijn collega René Boot, director Information & Communication Services (ICS) het hebben over hun CRM­programma. Bij TNT Express, een van de pijlers van TPG, begonnen zij in 1998 met een nieuwe aanpak van ‘het centraal stellen van de klant’. Die doorgaans wat gratuite uitdrukking is door TNT niet geïnterpreteerd als enkel het installeren van een CRM­pakket.
Business
Shutterstock
Shutterstock

"We hebben gekeken naar de systemen, naar de processen, de organisatiestructuur en naar de ‘mindset’ van onze medewerkers, die uiteindelijk de vertaalslag naar onze klanten moeten maken. Dat is wezenlijk anders dan hoe de meeste bedrijven in 1998 dachten over CRM", zegt Timmermans.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in