Overslaan en naar de inhoud gaan

'Toekomst marketing ligt in de virtuele wereld'

Virtuele beleving zal binnen tien jaar de grootste invloed hebben bij het aanschaffen van bepaalde producten. Tegen 2015 zal er daarom meer geld worden uitgegeven aan de marketing en verkoop aan een groep onbekenden op internet dan aan de marketing en verkoop aan klanten die offline zijn. Dat meent onderzoeksbedrijf Gartner.
Business
Shutterstock
Shutterstock

De meeste marketeers richten zich tegenwoordig nog op groepen gebaseerd op leeftijd (babyboomers, de opvolgende generatie X en daarna generatie Y) en specifieke generatiebepalende factoren, zoals muziekkeuze. Echter door de toename van het gebruik van internet en virtuele werelden, door alle generaties, is het volgens Gartner niet langer duidelijke wie iemand is, doordat bijvoorbeeld leeftijd en expertise door elkaar heen kunnen lopen. Bovendien is het niet ongewoon dat mensen meerdere personages zijn in verschillende virtuele- of online-communities.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in