Overslaan en naar de inhoud gaan

Werven in 2002: ‘Weg met de Efteling, survivals en heteluchtballons’

Veel ICT-bedrijven hebben hun wervingsactiviteiten wegens bezuinigingsrondes voorlopig op een lager pitje gezet. Bovendien is er bij die bedrijven vaak een vacaturestop afgekondigd, dus valt er ook niet veel te werven. Dat is even wennen voor de P&O-afdeling, want de laatste jaren kreeg werving topprioriteit. Door de krappe arbeidsmarkt volstond alleen het plaatsen van advertenties niet langer om de vacatures te vervullen.
Business
Shutterstock
Shutterstock

De gespannen arbeidsmarkt vroeg om nieuwe wervingsmethoden; werkgevers in de automatisering waren dan ook de eersten die grootscheeps via informele kanalen gingen werven. Open dagen, bonussen voor werknemers die een nieuwe collega binnenhaalden, campusrecruitment; geen middel werd geschuwd als het ging om het vinden van nieuw personeel.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in