Overslaan en naar de inhoud gaan

Zoekmachines niet open over reclame

Zoekmachines als die van AltaVista, Ask Jeeves, AOL Time Warner en Microsoft melden niet aan gebruikers dat de resultaten van hun zoekopdrachten vervuild zijn met door derden betaalde uitkomsten. Dat is een doorn in het oog van de Amerikaanse bedrijfstoezichthouder FTC, zo meldt The Wall Street Journal.
AltaVista (2001)
© AltaVista
AltaVista



De Federal Trade Commission, zoals de toezichthouder voluit heet, heeft de uitbaters van zoekmachines per brief gevraagd de commerciële uitingen duidelijk van de zoekresultaten te scheiden. De actie van de FTC wordt ingegeven door een klacht van de consumentenorganisatie Commercial Alert van voormalig presidentskandidaat Ralph Nader. (svm)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in