IT-volwassenheid loont voor bedrijven
Oorzaak en gevolg
Volgens de onderzoekers bleek IT-volwassenheid ook nog eens te relateren aan omzetgroei. Van de bedrijven die meer dan tien procent omzetgroei boeken, had 36 procent de hoogste volwassenheidsniveaus bereikt - tegen elf procent voor de totale populatie, zo stelt het persbericht; dat vermijdt overigens zorgvuldig om bij dit statisch verband ook een oorzaak en een gevolg te benoemen.
Bedrijfsgrootte is geen factor
IT-volwassenheid komt volgens de onderzoekers onder meer tot uitdrukking in het automatiseren van routinetaken (lees: het toepassen van tooling zoals Kaseya die levert), waardoor de IT-afdelingen meer aandacht vrij hebben om zich te richten op zaken die toekomstige waarde creëren voor de organisatie. Ook zouden volwassen IT-afdelingen meer gericht zijn op voorkoming van problemen dan op probleemoplossen, en zouden ze cloudoplossingen verkiezen boven klassiek IT. Twee derde van de bedrijven met de hoogste volwassenheidsniveaus werken met formele Service Level Agreements (SLA’s). Meer dan de helft van deze bedrijven stelt het voldoen aan de SLA’s verplicht.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee