Overslaan en naar de inhoud gaan

Je kunt je misschien maar beter verzekeren

In de Verenigde Staten geven bedrijven jaarlijks 2,5 miljard dollar uit aan cyberverzekeringen. In Europa - met een ongeveer even grote economie - is dat 150 miljoen. Dat verschil is wellicht de meest veelzeggende constatering in het rapport Closing the Gap van Lloyd's, KPMG en DAC beachcroft.
Verzekering
© Pixabay CC0 Public Domain
Pixabay CC0 Public Domain

Vooraf: Lloyd's heeft als speler op de verzekeringsmarkt natuurlijk belang bij publicaties die het belang van verzekeringen onderstrepen. Maar dat diskwalificeert zijn rapport over de stand van zaken op de markt voor cyberverzekeringen niet op voorhand. De ontwikkelingen die het rapport signaleert, veranderen het risicolandschap wel degelijk. En de cijfers geven te denken. Zo bleek tijdens recent onderzoek onder 350 directeuren van Europese bedrijven dat 75 procent slechts beperkte kennis heeft van cyberverzekeringen; 50 procent wist desgevraagd niet dat je je ook kunt verzekeren tegen gevolgen van een datalek.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in