Landelijke Vodafone-storing lost langzaam op
"De eerste meldingen over de oplossing van de storing komen inderdaad weer binnen. Gelukkig maar ?", antwoordt het webcareteam van Vodafone op Twitter. Diverse mensen, bedrijven, zorginstellingen en gemeenten maken op social media gewag van herstel voor hun telefonieverbindingen. "De storing van Vodafone is gelukkig verholpen, waardoor ons klantcontact centrum weer bereikbaar is. Hierdoor is nu wel een wachtrij", laat netbeheerder Stedin weten.
8 uur lang
Veel klanten van Vodafone hebben donderdagochtend last gehad van een grote landelijke storing in het netwerk van de telefoonaanbieder. Ze konden niet bellen maar ook niet gebeld worden. De storing, die 's nachts om 2:30 uur ontstond, is volgens het telecombedrijf rond 10.30 uur verholpen. Vooralsnog wordt dit goede nieuws - net zoals het slechte nieuws van de storing zelf - niet met een aparte mededeling gecommuniceerd door het telecombedrijf.
"Alle diensten voor zakelijke klanten komen nu geleidelijk weer terug. De precieze oorzaak van de storing wordt nog onderzocht", vertelt een woordvoerder van VodafoneZiggo aan persbureau ANP. Door de storing waren veel gemeenten en zorginstellingen, verspreid over het land, niet of slecht bereikbaar. Een aantal stelde een tijdelijke noodnummer in.
"De storing trof vooral het zakelijk verkeer via het vaste netwerk en een klein aantal klanten had ook problemen met de mobiele telefonie", aldus de woordvoerder.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee