O2 gooit centrale database van Ericsson eruit na storingen
Maat vol voor O2
Hoewel minder klanten van O2 er last van hadden, is de maat nu vol voor het telecombedrijf, dat de database van Ericsson kennelijk als hoofdschuldige van de problemen aanwijst. Chief operating officer Derek McManus schreef deze week in een blog dat “we de Central User Database van een van onze leveranciers verwijderen, die in de afgelopen maanden twee verschillende fouten maakte. We willen niet het risico lopen dat onze klanten voor een derde maal met een storing te maken krijgen, en implementeren nu een bewezen oplossing.”
Bewezen oplossing
De leverancier van de ‘bewezen oplossing’ is niet door O2 bekend gemaakt. Er wordt gespeculeerd dat het Huawei zal zijn, die eerder dit jaar tekende voor een groot onderhoudscontract met O2. McManus zei dat O2 10 miljoen pond extra steekt in de verwijdering van de technologie van Ericsson en de plaatsing van de nieuwe centrale database.
Een woordvoerster van Ericsson liet weten dat de laatste storing nog dezelfde middag kon worden hersteld. “Het probleem was gerelateerd aan de manier waarop de apparatuur geconfigureerd was.”
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee