Overslaan en naar de inhoud gaan

Storing in Gmail geeft mogelijk recht op compensatie

Google had ruim een uur nodig om de storing te herstellen. Wat de oorzaak ervan was, is niet bekend. Klanten kunnen nog wel wat restproblemen van de storing ervaren, zoals vertraagde aflevering van hun mail, stelt Google.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Volgens Google had minder dan 2 procent van de GMail-gebruikers last van de storing. Bij 350 miljoen GMail-accounts gaat het dan nog wel om een groot aantal.

Google heeft de laatste jaren een behoorlijk goede beschikbaarheid weten te realiseren. In 2010 was Gmail 99,984 procent van de tijd beschikbaar, in 2011 99,99 procent van tijd. Google garandeert een 'uptime' van 99,9 procent. Betalende klanten krijgen compensatie als de beschikbaarheid onder die streefwaarde zakt. Op jaarbasis komt die 99,9 procent niet in gevaar, maar Google rekent zijn beschikbaarheid af per kalendermaand. En in de maand april zouden de Google Apps er hooguit 43 minuten uit mogen liggen. Dat betekent dat zakelijke klanten die last hadden van de storing over de maand april recht zouden hebben op compensatie. Die krijgt men niet automatisch: om compensatie te krijgen, moet men zelf aan de bel trekken bij Google.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in