Overslaan en naar de inhoud gaan

Update Sonos-logistiek overlaadde klanten met speakers die ze moesten betalen

Sonos-klanten keken raar op toen ze deze week niet één speaker kregen die ze hadden besteld, maar twee, drie, vijf of wel zeven. Een bug in een update van het systeem dat de logistiek van bestellingen regelt zorgde ervoor dat bestellingen meerdere keren werden uitgevoerd.
Sonos One
© Shutterstock
Shutterstock

Maandag begonnen opmerkingen over de vele niet-bestelde speakers binnen te druppelen via Reddit. Afgezien van de verbazing over de vele afgeleverde producten, was er frustratie over bankrekeningen die leegliepen op de ongevraagde audioapparatuur. The Verge sprak met een klant die wel zeven speakers had ontvangen en daardoor ruim 2.000 dollar armer was.

Maar voor de klanten kan het uitdraaien op een soort manna uit de hemel. Sonos heeft inmiddels de betrokken klanten geïnformeerd over het probleem met het systeem en belooft dat ze binnen tien werkdagen het te veel afgeschreven geld teruggestort krijgen. En volgens de Amerikaanse, maar ook de Nederlandse wet hebben ze het recht de ongevraagd toegezonden spullen te houden.

Maar Sonos hoopt toch op het rechtvaardigheidsgevoel van de klanten. Het bedrijf stuurt retouradreslabels voor de te veel ontvangen producten. Of het bedrijf ook klanten gaat compenseren die in financiële problemen komen door de riante afboekingen, is niet duidelijk.

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in