Update Sonos-logistiek overlaadde klanten met speakers die ze moesten betalen
Maandag begonnen opmerkingen over de vele niet-bestelde speakers binnen te druppelen via Reddit. Afgezien van de verbazing over de vele afgeleverde producten, was er frustratie over bankrekeningen die leegliepen op de ongevraagde audioapparatuur. The Verge sprak met een klant die wel zeven speakers had ontvangen en daardoor ruim 2.000 dollar armer was.
Maar voor de klanten kan het uitdraaien op een soort manna uit de hemel. Sonos heeft inmiddels de betrokken klanten geïnformeerd over het probleem met het systeem en belooft dat ze binnen tien werkdagen het te veel afgeschreven geld teruggestort krijgen. En volgens de Amerikaanse, maar ook de Nederlandse wet hebben ze het recht de ongevraagd toegezonden spullen te houden.
Maar Sonos hoopt toch op het rechtvaardigheidsgevoel van de klanten. Het bedrijf stuurt retouradreslabels voor de te veel ontvangen producten. Of het bedrijf ook klanten gaat compenseren die in financiële problemen komen door de riante afboekingen, is niet duidelijk.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee