Overslaan en naar de inhoud gaan

Zes ingrediënten voor een regiedashboard

Met de snelle toename van het aantal applicaties dat organisaties uit de cloud afnemen op abonnementsbasis, groeit ook het aantal IT-leveranciers.Om het overzicht te bewaren worden de gewenste servicelevels en KPI’s vastgelegd in gedetailleerde contracten. Alle leveranciers rapporteren elke maand keurig over hun prestaties. Die rapportages zien er allemaal verschillend uit maar staan wel meestal op groen.
Verkeerslichten
© Shutterstock
Shutterstock

En dat leidt wel eens tot fronsende wenkbrauwen, want vaak voelt het anders in de operatie. IT-managers hebben weliswaar alle stuurinstrumenten in handen, maar ondanks dat, geen grip op die grote hoeveelheid cloudleveranciers. De echte regie ontbreekt omdat er geen eenduidig en samenhangend overzicht is van hun prestaties. Er is geen ‘single source of truth’, dus ook geen echte controle. Er kan wel op individuele contracten worden gestuurd, maar integraal managen op de totale dienstverlening, vanuit eindgebruikersperspectief, lukt niet.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in