AWS-storing haalt diverse diensten down
Samenwerkingstool Asana meldt op zijn statuspagina dat er sprake is van een 'major outage'. Deze raakt én de Asana-app én de API én de mobiele app én acties voor automatische handelingen plus achtergrondtaken én webhooks plus event streams. Communicatietool Slack meldt op zijn statuspagina ook een meervoud aan problemen. Gebruikers kunnen niet of niet goed inloggen, berichten sturen, posts en bestanden bekijken, notificaties sturen en ontvangen, enzovoorts.
Domino-effect
De oorzaak blijkt een storing bij AWS te zijn, en dan specifiek in één datacenter van die Amerikaanse cloudreus. Het gaat om een datacenter in het noorden van de staat Virginia, zo valt te lezen op het service health dashboard van AWS. Die faciliteit in de US-EAST-1 regio van Amazons cloud heeft een stroomstoring gehad, die beschikbaarheid en connectiviteit van EC2-instances (AWS' Elastic Cloud) heeft geraakt. De in dat datacenter draaiende Availibility Zone, om storingen op te kunnen vangen, is ook geraakt.
Na het officieel bevestigen van de stroomstoring heeft AWS gemeld dat er toenemende problemen zijn met het starten van EC2-instances én dat verbindingen niet goed zijn tussen sommige instances. Dat laatste betreft connectiviteit tussen de getroffen US-EAST-1 regio en Availibility Zone (USE1-AZ4) in diezelfde regio. Terwijl de stroomstoring weer voorbij is, geldt dat niet voor de nasleep die ook diverse andere bedrijven en diensten raakt.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee