Overslaan en naar de inhoud gaan

Cloud-SLA’s ­merendeels onder de maat

Wie op zoek is naar een cloud-infrastructuurdienstverlener, of IaaS-provider, wil twee dingen weten: wat het kost en wat je voor dat geld krijgt. Over eerste kwestie zijn de meeste providers wel redelijk duidelijk, maar de inhoud en de kwaliteit van het gebodene, daarover blijkt nogal eens onduidelijkheid te bestaan. ­Formeel heet het dat alles wat van belang is, is vastgelegd in zogeheten SLA’s (service level agreements) die deel uitmaken het leveringscontract.
Clouds Sky Mountain Blue
© n.v.t.
n.v.t.

Maar voor veel afnemers zijn die SLA’s met hun mix van technische details en juridisch taalgebruik nauwelijks te begrijpen. En al zou je ze begrijpen, hoe beoordeel je dan als niet-specialist of ze adequaat zijn en of alle ter zake doende issues wel zijn afgedekt?

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in