Exchange Online was uren offline
Hoeveel mensen precies last hebben gehad van de uitval is niet duidelijk. Het aantal klachten dat via verschillende kanalen werd geuit, geeft aan dat het om een substantieel aantal ging. Microsoft biedt Exchange Online aan zakelijke klanten aan als los staande dienst voor wie zijn e-mail wil uitbesteden, maar het vormt ook het mail-onderdeel van Microsoft Office 365.
De problemen begonnen om 3 uur 's middags Nederlandse tijd en waren tegen middernacht opgelost. Aan de oostkust van de VS hadden bedrijven van 9 uur 's ochtends tot 6 uur 's middags last van. Aan de westkust was dat van 6 uur 's ochtends tot 3 uur 's middags.
De klachten gingen voor een belangrijk deel over de traagheid waarmee Microsoft het bestaan van het probleem erkende en daar klanten over berichtte. Microsoft heeft slechts in vage bewoordingen een verklaring gegeven over de oorzaak van het probleem: "Een deel van de netwerkinfrastructuur ging in een gedegradeerde staat. Daarop zijn aanpassingen gedaan op de configuratie om de impact op de eindgebruiker te verzachten."
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee