IT-servicemanager staat op kruispunt
Dat gaat volgens Cannon verder dan wat we nu als schaduw-IT aanduiden. “Bij schaduw-IT heeft men nog te veel het idee dat het ‘spielerij' is die buiten de ‘echte IT’ om gaat. Maar de realiteit is dat de business steeds meer leunt op de ‘IT van buiten', vaak geleverd vanuit een cloudomgeving.
Back to the basement
IT Servicemanagers staan in 2016 daarom op een kruispunt in hun carrière. Ofwel ze haken aan bij de business, leren denken als de business en helpen de business om de ‘externe IT’ optimaal in te zetten. Een tweede optie is om bij een cloudleverancier aan de slag te gaan en vanuit die rol afnemers te bedienen. Derde optie is ‘back to the basement’. Je gaat terug naar het datacenter en zorgt dat de systemen die daar de komende jaren nog zullen draaien, optimaal blijven functioneren. “Maar realiseer je dat er na de ‘basement’ weinig perspectief meer is."
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee