SaaS-herstel bezorgt Kaseya overbelasting
"Met het grote aantal gebruikers dat in een kort tijdsbestek weer online komt, hebben we wat prestatieproblemen gezien", meldt Kaseya. Het weer online brengen van de SaaS-uitvoering van beheertool VSA (Virtual Systems Administrator) is zondagmiddag van start gegaan. In de loop van die dag is 60% van de SaaS-klanten weer live gegaan.
Van 60% naar 95% naar 100%
In de loop van maandag (12 juli) is het percentage van klanten die weer toegang hadden tot Kaseya's SaaS-infrastructuur gestegen naar 95%, aldus de leverancier in een informatie-update van die dag. "De resterende servers komen online voor de rest van onze klanten in de komende uren." Dat is later die maandag gerealiseerd: 100% van de SaaS-klanten waren weer online.
Enkele uren later heeft Kaseya echter aangekondigd dat het ongepland onderhoud gaat uitvoeren, op de hele serverfarm voor zijn SaaS-omgeving. Dit wordt in de loop van twee uur uitgevoerd, waarbij er een verwachte downtime is van twintig minuten. Het plots noodzakelijk gebleken onderhoud was vanwege prestatieproblemen voortkomend uit de toestroom van gebruikers naar de herstelde beheerdienst.
Servers herstarten
Kaseya heeft configuratiewijzigingen doorgevoerd om deze problemen aan te pakken. Daarbij was het nodig om de servers te herstarten, zo meldt het bedrijf in een latere informatie-update van maandag. Ongeveer anderhalf uur na de initieel ingeschatte eindtijd voor het ongeplande onderhoud is die operatie afgerond. "Alle instances zijn nu live", aldus de meest actuele mededeling van Kaseya.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee