Storing gijzelde urenlang honderden autolaadpalen
Allego gaat tegenover de Belgische nieuwssite HLN niet in op de oorzaak van de storing. Wel zegt het bedrijf dat de klantenservice "honderden telefoontjes" heeft ontvangen.
Autobezitters die vrijdag na het opladen hun kabel wilden loskoppelen, merkten dat de laadpaal de kabel vasthield na het scannen van een pasje of druppel (laadsleutelhanger). De kabel kon daarom niet uit de paal verwijderd worden, waardoor de gedupeerden moesten wachten tot de storing verholpen was óf ze moesten hun reis vervolgen en de kabel achterlaten in de paal om die later op te halen.
Tesla-storing
Het is de tweede keer in een paar dagen dat het onderwerp elektrische auto's negatief in het nieuws komt. Vrijdag merkten Tesla-bezitters over de hele wereld dat zij hun auto niet konden ontgrendelen via de smartphone-app. Dit bleek door een storing te komen in de systemen van de autofabrikant. Sommige media schreven dat gedupeerden door de storing volledig buitengesloten waren van hun auto. Dat klopt niet; een Tesla is ook en ten alle tijden te ontgrendelen via een creditcard-achtig pasje. Dat moet de bestuurder dan wel bij zich dragen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee