Bedrijven gaan aan de haal met data van klanten

Bij de communicatie tussen bedrijf en klant is er ook het nodige mis. De bewoordingen op veel websites is volkomen ondoorzichtig. Een extra handicap is dat de klanten niet goed of zelfs helemaal niet lezen, want maar 16 procent neemt de moeite om de website van een aanbieder helemaal door te spitten en alle voorwaarden te lezen. Het gevolg is een hoop angst, die volgens het CIM eenvoudig voorkomen kan worden door de klanten beter voor te lichten.
Consumenten vinden het niet prettig als een bedrijf continu weet waar ze zich bevinden, bijvoorbeeld door analyse van gegevens van een smartphone. Ongeveer 1 op de 5 bedrijven doet dat echter al wel, terwijl 71 procent van de klanten daar beslist tegen is. Ook blijkt, dat 44 procent van de bedrijven bezig is om sociale media af te grazen, om gegevens te verzamelen over hun klanten. Ook daar moeten de meeste mensen niets van hebben.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee