Overslaan en naar de inhoud gaan

Bestelproces Nederlandse webwinkels kan beter

Hoewel de Nederlandse webwinkels zich op veel punten positief ontwikkelen, schort het nog steeds aan het bestelproces. Dat concludeert Jungle Rating na een inspectie van de 25 grootste internetwinkels. Het adviesbureau heeft in augustus en september een "diepgaande inventarisatie" gemaakt van de content en de functionaliteiten van de Nederlandse webwinkels, die zijn beoordeeld op in totaal 87 factoren.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Consumenten kopen sneller in een 'multimediaal verrijkte' webwinkel, bleek uit eerder onderzoek. Jungle Rating vindt dat de onderzochte webwinkels steeds beter op dat gegeven inspelen, bijvoorbeeld met detailfoto's van producten en interactieve promotieblokken op de homepagina. Toch schieten veel winkels te kort in het verleiden van de klant, door bijvoorbeeld te wijzen op gerelateerde producten of het winkelgedrag van de klant te onthouden.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in