Overslaan en naar de inhoud gaan

KPMG: 'Nederland laks met e-handel'

Het Nederlandse bedrijfsleven bereidt zich onvoldoende voor op e-commerce. Deze stelling wordt geponeerd door P. Noordam van KPMG Consulting, in het jaarlijkse onderzoeksverslag over ICT-gebruik in het bedrijfsleven.
Business
Shutterstock
Shutterstock

De bedrijven in Nederland kiezen te vaak voor de gemakkelijke weg. "Ze schaffen speeltjes aan, zonder vooraf goed te hebben nagedacht over wat er nu eigenlijk mee willen doen", aldus Noordam. Meestal is het enige doel om zo snel mogelijk op Internet aanwezig te zijn. Wel begint bij de bedrijven nu het besef te ontstaan dat alleen een virtuele etalage niet voldoende is. Ongeveer 80 procent van de ondervraagde bedrijven is ervan doordrongen dat de meeste kosten in een e-commerce project worden opgeslokt door de wijziging van de bedrijfsorganisatie. Ook zal veel geld besteed worden aan het trainen van de gebruikers. Op het vlak van de e-handel zal er nog veel moeten gebeuren. Maar 11 procent van de Nederlandse bedrijven met een Internetaansluiting heeft het wereldwijde netwerk ook daadwerkelijk gekoppeld aan de eigen computers. Dat betekent, dat klanten via de Internetkoppeling interactief zaken kunnen doen. Het merendeel van de ondernemers gebruikt Internet alleen nog voor het aanbieden van een (soms zelfs niet eens) bewegende catalogus. (rak) Zie ook onze eerdere berichtgeving:E-handel VS in het slop - 6 maart Nieuwe voorzitter e-commerce platform - 1 maart

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in