Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse online-advertenties nemen toe

In de eerste drie kwartalen van 2003 was de netto-omzet van Nederlandse online advertentieverkopers ruim 27,1 miljoen euro. Over de eerste drie kwartalen van 2002 cumuleerden de verkopen tot 22,2 miljoen euro. Dat meldt IAB Nederland. De teller voor de totale netto online bestedingen in het derde kwartaal van 2003 stopte volgens het Interactive Advertising Bureau op 9,1 miljoen euro.
Business
Shutterstock
Shutterstock

De twaalf partijen die data hebben aangeleverd zijn: MSN, Adlink, IP, Tiscali, Funda, Webads, Wanadoo, Veronica, Lycos, Ilse, IDG en Wegener Multimedia. De twaalf partijen vertegenwoordigen volgens het IAB de omzet van ruim 200 websites in Nederland. Het Interactive Advertising Bureau Nederland heeft als primaire doelstelling professionalisering en stimulering van de online advertentie en interactieve marketing industrie. (svm) Zie ook:Meer reclame op Nederlandse websites - 17 september 2003

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in