Overslaan en naar de inhoud gaan

Online-reclamemarkt in Europa leeft op

De verkoop van advertenties in zes grote West-Europese afzetgebieden, waaronder Nederland, zal dit jaar met ruim 10 procent groeien tot 886 miljoen euro. Over vier jaar zal de omzet in online-reclame in deze zes landen uitkomen op 1,25 miljard euro. Herstel van de markt voor webadvertenties is overal waarneembaar, zo meldt een nieuw rapport.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Het onderzoek naar online-advertenties is uitgevoerd door advies- en accoutantsbureau PricewaterhouseCoopers en Zenith Optimedia. Het rapport heeft betrekking op Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en Nederland. De verkoop zal de komende jaren onder meer profiteren van grote sportevenementen als de Olympische Spelen in Athene (2004) en het wereldkampioenschap voetbal (2006). Uit hetzelfde onderzoek komt een sterke groei van de vraag naar breedbandinternet naar voren. De inkomsten uit breedbandtoegang en online-reclame samen zijn in 2007 goed voor 18,1 miljard euro. De jaarlijkse omzetgroei tussen 2003 en 2007 bedraagt gemiddeld 7,4 procent. (gke)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in