Overslaan en naar de inhoud gaan

Bijna tien miljard dollar aan webadvertenties

Adverteerders hebben vorig jaar 9,6 miljard dollar (7,4 miljard euro) betaald om hun reclameboodschappen op internet te kunnen plaatsen. Dat betekende een stijging van 33 procent ten opzichte van vorig jaar.
Business
Shutterstock
Shutterstock

De bestedingen voor advertenties op het interactieve medium waren een recordbedrag. Het lag bijna 20 procent boven het vorige record uit het jaar 2000, blijkt uit een donderdag gepubliceerd rapport van het Interactive Advertising Bureau (IAB) en het adviesbureau PricewaterhouseCoopers (PwC). Internet is duidelijk een toonaangevend medium geworden om op te adverteren, verklaarde Greg Stuart, IAB-topman. "Adverteerders kunnen er niet meer om heen in hun verkoopcampagnes." Van de reclamebestedingen op internet namen adverteerders voor consumentenartikelen 49 procent voor hun rekening. Computerartikelen waren goed voor 18 procent en financiële producten vormden 17 procent van het totaalbedrag. (anp)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in