Overslaan en naar de inhoud gaan

Doubleclick lijdt verlies

Doubleclick heeft in het vierde kwartaal van zijn boekjaar een nettoverlies geleden van 54 miljoen dollar. Een jaar eerder leed het internetadvertentiebureau nog een nettoverlies van 64 miljoen dollar. Het verlies werd vooral veroorzaakt door kosten die gepaard gaan met de reorganisatie die er momenteel binnen het bedrijf plaatsvindt.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Het nettoverlies over heel 2002 bedroeg 117,9 miljoen dollar. Een jaar eerder bedroeg het verlies nog 265,8 miljoen dollar. De omzet daalde het afgelopen kwartaal met eenderde ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder van 96,2 miljoen naar 66,3 miljoen dollar. In heel 2002 bedroeg de omzet ruim 300 miljoen dollar, 26 procent minder dan in 2001. Topman Kevin Ryan is gematigd positief over de ontwikkelingen in 2003 en houdt rekening met een ‘licht groeiende’ online-advertentiemarkt. Hij gaat uit van een omzet van 55 tot 60 miljoen dollar voor het lopende kwartaal. Voor heel 2003 rekent Ryan op een omzet van 250 tot 300 miljoen dollar. (esc)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in