Overslaan en naar de inhoud gaan

Forrester: tevredenheid over CRM groeit

De tevredenheid over CRM-projecten groeit sterk, zo kan afgeleid worden uit een tussentijdse studie van Forrester Research. Van 111 grote bedrijven in de VS en Canada zegt driekwart tevreden te zijn over de resultaten van zijn CRM-inspanningen.
Business
Shutterstock
Shutterstock

CRM-projecten hebben de afgelopen jaren een slechte naam gekregen. Volgens Gartner bijvoorbeeld was de slagingskans niet veel groter dan 30 procent. Nu lijkt die ellende enigszins achter de rug. Opvallend is dat de respondenten niet de software of de integratieproblemen als het grootste obstakel noemen, maar de weerstand die de benodigde procesveranderingen oproepen. Bijna 46 procent noemt dit als probleem, terwijl de back-endintegratie voor 34 procent een probleem is. De meest kritieke fase van een CRM-project is volgens Forrester het moment dat gebruikers ermee aan de slag moeten. Ook na het ‘live gaan’ moeten bedrijven dus ijkmomenten inbouwen, menen de analisten. Van de ontevreden bedrijven klaagt een kwart over de slechte bruikbaarheid van hun CRM-software. (fbl) Zie ook:CRM gezien als belangrijkste concurrentiemiddel - 12 februari 2003Zwaar weer voor CRM-softwaremarkt - 10 februari 2003

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in